Medical Fitness
Data i miejsce:
Wrocław
Prowadzący: Tomasz Chmielewski lekarz, certyfikat Polskiego Towarzystwa Medycyny Sportowej Aleksander Kucza PT, OMT
Cena: 750 PLN BRUTTO

Szczegóły

Celem zajęć nie jest nauczenie Uczestników metodyki wykonywania poszczególnych ćwiczeń ale dobór ich formy i intensywności do możliwości Pacjenta / Klienta.

Przeglądając podręczniki do diabetologii, kardiologii, pulmunologii i wielu innych dycyplin medycznych w większości rozdziałów poświęconych leczeniu poszczególnych jednostek chorobowych znajdziemy adnotację - leczenie należy rozpocząć od zmiany stylu życia (zwiększona aktywność fizyczna, dieta), a w przypadku jej nieskuteczności należy rozważyć włączenie środków farmakologicznych....
Koncepcja Medical Fitness jest próbą odpowiedzi na te zalecenia.

Forma zajęć: wykłady + warsztaty

Program szkolenia:

• fizjologiczne podstawy treningu fizycznego i metody pomiaru aktywności fizycznej
  • planowanie procesu treningowego - fitness ukierunkowany na cele
  • wybór optymalnej formy aktywności ruchowej
  • stretching, trening oporowy, trening aerobowy... zastosowanie i ograniczenia w medical fitness
  • korekcja podstawowych wzorców ruchowych, technika prawidłowego wykonywania ćwiczeń
  • schorzenia układu sercowo-naczyniowego (choroba niedokrwienna serca, nadciśnienie tętnicze, przewlekła niewydolność serca, choroby naczyń obwodowych)
  • patofizjologia, możliwości i ograniczenia zastosowania medical fitness
  • schorzenia metaboliczne (cukrzyca, nadwaga, otyłość, zaburzenia lipidowe) - redukcja masy ciała
  • astma i przewlekła obturacyjna choroba płuc
  • schorzenia narządu ruchu (zmiany zwyrodnieniowe, choroba krążka międzykręgowego, osteoporoza)
  • szkoła pleców - koncepcja, propozycja programu, możliwości i ograniczenia
  • medical fitness w pracy z dziećmi i młodzieżą
  • żywieniowe wspomaganie procesu treningowego
  • współpraca z pozostałymi członkami zespołu opiekującego się Pacjentem / Klientem
  • bezpieczeństwo osoby prowadzącej trening i jej podopiecznego

Uczestnicy: fizjoterapeuci (licencjat/magister), instruktorzy fitness, trenerzy, trenerzy osobiści, zainteresowani lekarze POZ i specjaliści rehabilitacji medycznej.

Poprzednie wydarzenie Kalendarium Następne wydarzenie

Najbliższe wydarzenia