McKenzie

Głównym obszarem terapeutycznym metody McKeniziego są problemy dyskowe, jak również przyczyny posturalne, np. zaburzenia postawy. Jednak większość pacjentów stanowią osoby z zaburzeniami strukturalnymi, czyli zaburzeniami układu jądra miażdżystego. Przykładem może być rwa kulszowa, która ma dwie główne przyczyny. Pierwszą z nich jest stan zapalny – w tym wypadku pacjent nie znajdzie pozycji, w której nie odczuwałby bólu. Drugą przyczyną jest rwa mechaniczna – w tym przypadku ucisk następuje na nerw w zależności od poziomu: nerw udowy, kulszowy i właśnie w takich przypadkach metoda McKenziego jest w stanie zdiagnozować i – co najważniejsze – wyprowadzić tego pacjenta z bólu. Istotne jest to, że nie ma metody McKenziego bez testów diagnozujących problem.

Chcesz kompleksowo poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu ?

Poznawaj treści zgodnie z uporządkowaną kolejnością. Artykuły ułożyliśmy od ogółu o szczegółu. Dzięki temu na początku znajdziesz ogólne informacje o samej metodzie, by na koniec rozpatrywać konkretne przypadki.